POBUNA NJEMAČKIH KATOLKINJA Tisuće njih slave mise izvan crkvi, traže ukidanje celibata za svećenike, izbacivanje iz službe seksualnih prijestupnika

Kad je dolazio papa Benedikt XVI, na misi na Hipodromu oko tri stotine svećenika sjedilo je na stolicama, mladih i starih. Iza njih je nekoliko stotina časnih sestara stajalo na nogama. Mladih i starih.

Okej, mogla bih povjerovati da je Isus rekao da svećenici smiju biti samo oni koji mlataraju penisom i testisima, a nikako božja stvorenja obdarena maternicom. Nema logike, ali ajde. A potpuno sam sigurna da nije naredio da muškarci sjede, dok 70-godišnje časne moraju ostati na nogama. Netko je današnji to složio, netko kome je normalno da su žene bića drugog reda.

Mnogima je normalno. Nakon mise na Hipodromu nitko nije javno prigovorio zbog ponižavajućeg tretmana časnih sestara. Kad si odgojen u vjerničkoj obitelji te ti se razlike mogu godinama činiti prirodnima, kao što je prirodno da trava raste a iskorištene plastične vrećice lete naokolo. Čini ti se prirodnim da časne sjede u kuhinji i gule krumpire, peru misna ruha i peglaju svećeničke košulje. Do tog lipanjskog dana 2011., kad mi je puklo pred očima: Crkva je neprijatelj ženama.

Tisuće i tisuće vjernica ne želi se pomiriti s tim. Bog sasvim sigurno nije rekao da je muškarac gospodar a žena sluškinja, taj su poredak stvorili ljudi i ljudi ga mogu razmontirati. Ovo je 2019. godina, ne želimo to više trpiti, poručile su Njemice. Deseci tisuća katolkinja širom Njemačke sudjelovalo je u jednotjednom štrajku nazvanom Marija 2.0. Za jednu novu Crkvu, “u kojoj će poruka Isusa Krista istinski stajati u središtu, gdje će biti manje hijerarhije, a žene će biti ravnopravne”, objavile su.

Od 11. do 18. svibnja odlučile su da neće ulaziti u crkve i obavljati svoje dobrovoljne dužnosti u župama. Slavile su mise, ali vani, izvan crkve. Imaju listu zahtjeva: traže odlučnije kažnjavanje seksualnih prijestupa, za koga se utvrdi da ih je počinio ili prikrivao, da izgubi službu. Da se sve informacije o počiniteljima i kaznenim djelima dijele s civilnim pravosuđem. Zatim: otvoriti ženama pristup svim službama i funkcijama u Crkvi. Ukinuti obavezu celibata za svećenike. Uskladiti seksualni moral Crkve sa stvarnim životom današnjih ljudi.

Mnogi su ih svećenici podržali, među ostalim biskup iz Osnabrücka Franz-Josef Bode, koji vodi komisiju za žene pri Njemačkoj biskupskoj konferenciji. Teološki je zamislivo da i žene obavljaju dužnost svećenika, poručio je biskup iz Erfurta Ulrich Neymeyr. Biskupska konferencija u Njemačkoj je prije šest godina postavila cilj da do 2023. najmanje jednu trećinu vodećih položaja u biskupskim uredima moraju voditi žene.

Od 2013. je udio žena na višim razinama u administraciji biskupija sa 13 porastao na 19 posto, na srednjim razinama sa 19 na 23 posto. Ali današnje žene to ne zadovoljava. “Što znači kvota od 30 posto za polovinu čovječanstva?”, pita 31-godišnja teologinja Judith Klaiber. Time se i dalje održava neravnopravnost i cementira hijerarhijski odnos moći, gdje su muškarci uvijek na vrhu, a žene uvijek na dnu.

Previše mladih žena izašlo je iz crkve jer tu nisu imale pravo glasa, upozoravaju inicijatorice akcije Marija 2.0. “Ne možemo još 1000 godina čekati. To znači da se sada mora nešto promijeniti”, odlučna je 58-godišnja Lisa Kötter iz župe Svetog križa u Münsteru, odakle je sve počelo. Predsjednica skupštine Bavarske Ilse Agner razočarana je time što nisu dobili podršku iz Rima. Papa Franjo je 2. travnja poslao poruku da Crkva mora priznati povijest muške dominacije i seksističkog nasilja.

Svjesna toga, Crkva se može pridružiti pozivima na poštivanje ljudskih prava i ponuditi veći reciprocitet između muškaraca i žena, iako se neće složiti sa svime što neke feminističke grupe predlažu, rekao je Papa. Na pitanje želi li biti svećenica, mlada teologinja Judith Klager odgovara da to doista ne želi. Ali kardinalica, to bi već rado. (jutarnji.hr)

Facebook Comments